Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Sydney

Door:

Blijf op de hoogte en volg agnes

04 Maart 2007 | Australië, Sydney

Een paar dagen Sydney.

Op een werkdag krioelt het om acht uur van de mensen die naar hun werk gaan. De bussen, metro's en ferry's spuwen mensen uit, die vervolgens alle kanten op lopen, tussen de auto's en bussen door.Vier van de vijf auto's zijn trouwens taxi's. Veel mensen gaan met de taxi naar hun werk, ze hoeven dan geen parkeerplaats te zoeken en het kost niet veel. Kom je echter op zaterdagmorgen buiten dan is het super rustig op straat. Dan zie je wat later op de dag de grote trek naar de stranden. Er zijn hier een aantal mooie stranden. Het meest bekend is Bondi Beach, wij hebben "gezwommen" in de golven van Manly waar we met de ferry naar toe konden. Echt zwemmen kan je het niet noemen je moet al erg je best doen om op de been te blijven als er zo'n golf op je af komt.Het zijn wel prachtige golven om op te surfen wat dan ook veel gedaan wordt.
Onderweg moet de ferry regelmatig inhouden, er is een zeilrace bezig en de zeilbootjes schieten langs alle kanten om ons heen.

Zaterdag 3 maart hebben we het geluk dat het Mardi Gras is. Een jaarlijks evenement hier. Er is een grote gay-parade 's avonds die zo'n 300.000 mensen trekt. We hebben lang gestaan maar het was beslist de moeite waard. De optocht was wel homo-getint, maar er liepen ook groepen mee van de politie, de ambulancedienst, de dierenbescherming, en bedrijven. Van alles eigenlijk. Heel bijzonder en heel apart om daar bij te zijn. (Hebben we toch onze lampjesoptocht nog gehad.)

Na een wandeling zondagmorgen over de Harbour Bridge waar we van het uitzicht genoten hebben, komen we in het centrum terecht tussen de Ferrari's. Sydney was het eindpunt van een rally en er werden tientallen Ferrari's met ronkend geweld voor onze neus geparkeerd.
Na de lunch maken we nog een wandelingetje door de botanische tuin, maar het is erg warm vandaag en het staan van zaterdagavond zit nog in onze benen, dus we gaan even afkoelen in de hotelkamer alvorens we een internetcafe opzoeken.

Hoe geweldig Sydney ook is, vijf dagen op dezelfde plaats is voor ons vrij lang, we zijn dus blij dat we morgen verder trekken, langs de oostkust richting Brisbane.

• 04 Maart 2007 - 11:15

Loek En Jutta:

Jullie maken prachtige dingen mee en wij zijn er virtueel getuige van. Rijdt voorzichtig, blijf genieten en have fun.

• 04 Maart 2007 - 17:08

Angelique:

Die boom in de botanische tuin komt me erg bekend voor... Van al die berichten en foto's krijg ik toch weer heimwee. Wat een fantastische tijd hebben jullie daar. We volgen jullie reis met veel interesse. Ontspan maar lekker.

• 05 Maart 2007 - 11:18

Anja:

even info over NL, gisteren (zon.)niet naar bondi beach geweest maar naar de Drunense duinen, voor het eerst sinds weken, geen regen maar een heel klein zonnenstraaltje, waardoor het mogelijk was zelf buiten een pilsje te pakken!, nu ik dit bericht schrijf, regent het weer fors! gr. anja

• 05 Maart 2007 - 18:20

Elly & Harry:

Inderdaad een geweldige stad en daar 5 dagen rondtoeren is natuurlijk een opgave, ik ben nog steeds bereid het over te nemen, want we genieten met jullie iedere dag weer van de foto's en verslagen.Alvast een goede reis ri Brisbane

• 05 Maart 2007 - 21:14

Lotte En Rene:

Tsja, erg tof om te lezen, echter één nadeel... je krijgt meteen heimwee naar Australië en Nieuw Zeeland.

Ben benieuwd waar de rest van de reis naar toe gaat?

Have fun!!