Langs de oostkust naar het noorden - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Langs de oostkust naar het noorden - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Langs de oostkust naar het noorden

Door:

Blijf op de hoogte en volg agnes

13 Maart 2007 | Australië, Airlie Beach

Zaterdag 10 maart
Na een paar flinke tropische buien in de middag en een gevecht met een bende agressieve muggen vrijdagavond (wij hebben verloren, zij waren duidelijk in de meerderheid, we zijn ontelbare keren gestoken en de camper in gevlucht), stonden we zaterdag om 9.00 uur bij Australia Zoo. Mooi op tijd maar we zijn ondertussen de grens tussen New South Wales en Queensland gepasseerd en het is hier plotseling een uur vroeger: 8.00 uur. Een uurtje wachten dus. Het is een mooi, ruim en schoon park en Steve Irwin komt er regelmatig ter sprake. Ze hebben natuurlijk krokodillen, maar b.v. ook Tasmanian devils, wombats en dingo's, vooral de koalabeertjes en kangoeroes trokken onze aandacht.
Kangoeroes hebben we ondertussen ook in het wild gezien. Nadat we gisteren bij de Glass House Mountains waren, een rij bultige bergen in het landschap, kwamen we langs een veld waar zo'n 15 kangoeroes zaten te grazen.
Na het bezoek aan het park rijden we nog een paar uurtjes verder en komen uit in Maryborough. Het is warm en ondertussen hoog tijd voor een duik in het zwembad en een koud pilsje. Vanavond is het dus al om 18.30 uur donker.

Zondag 11 en maandag 12 maart zijn vooral reisdagen. We rijden door stukken land waar je soms 100 km lang geen plaatsje tegen komt. Je waant je alleen op de wereld en we zitten niet eens in de outback.
Het is erg warm en als we uitstappen voor een pauze slaat de hitte op je neer. Het is dan ook prettig om weer door te rijden in de camper met airco. Helaas doet die airco het alleen als we rijden en 's nachts is het dan ook minder leuk.
We komen zondag tot Rockhampton en maandag eindigen we in Mackay. Het uitzicht is al die tijd zo'n beetje hetzelfde en de dagen eindigen in het zwembad.

Dinsdag 13 maart rijden we op ons gemak verder over Bruce Highway. We komen langs de Whitsundays, een paar mooie eilandjes voor de kust bij Airlie Beach. De plaatjes spreken ons aan en we besluiten daar te blijven en een cruise uit te zoeken voor de volgende dag. Dagje varen, zwemmen, eten en snorkelen.

(met dank aan Tim en Angelique voor meer fotoruimte)

• 13 Maart 2007 - 08:24

Mirjam:

Klinkt echt werkelijk geweldig.. Ben zo jaloers!!
    Toch vervelend dat jullie niet van de muggen konden winnen.. ;)

• 13 Maart 2007 - 17:16

Loek:

Carpe Diem.

Blijf genieten, foto's maken en jullie website vullen.
    Prachtig!

• 13 Maart 2007 - 17:53

Anja:

ik vraag me af, of er inmiddels "in het wild" reptielen en grote "gevaarlijke"insecten zijn gesignaleerd! Vaak sta je er niet echt bij stil, maar het kan je zomaar overkomen, dat je plots oog in oog komt te staan. hoop het niet voor jullie; zo ja; dan kan het straks verteld worden in een sterk verhaal met een stevige pot bier erbij! chao anja

• 24 Maart 2007 - 22:02

Zet 'm Op En Dergel:

met joof en peter op bezoek bij Bert
    Hebben voor ons allen alvast een plaatsje gereserveerd!
    We hebben het plan om dan geen stukskes te doen maar naar stukken te kijken! En dan maar lullen over toen we het nog alletwee tegeijk konden.
    Ps. 29 febr. 2020 scootmobielrace. Locatie: ergens mmar witte dan toch nie.

Brengen jullie een boemerang mee.