We zijn in Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu We zijn in Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

We zijn in Calgary

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

11 Juli 2010 | Canada, Calgary

We zijn in Calgary.
Na een voorspoedige, maar vermoeiende reis, zijn we vrijdag 9 juli 2010 om 17.00 uur plaatselijke tijd door een limousine bij ons hotel afgezet.
Het is hier ook in de 30 graden, iets wat helemaal niet normaal is.
We settelen ons in ons appartement op de bovenste (=28e) verdieping en gaan even wat broodnodige boodschappen doen. We zijn nogal moe, dus veel meer zit er vandaag niet meer in.

Calgary staat bol van de aktiviteiten rond de nationale Stampede, die dit weekend begint en een week duurt. Dit is een groot western festijn en laat cowboys en indianen zien, met alles wat er bij hoort. Op het festivalterrein zijn allerlei shows, zoals rodeo's en chuckwagon races (huifkarren). Verder is er door heel Calgary op verschillende plaatsen life muziek en kom je overal versierselen tegen.

• 11 Juli 2010 - 08:28

Tim:

Vooral die Moose-mountie is supervet! Doen jullie wel iets oranjes aan vandaag?

• 11 Juli 2010 - 13:38

Loek:

Hallo Kees en Agnes,

Jullie vallen met de neus in de boter,...............zo'n feestweek. Hopenlijk gaan jullie nog vele mooie dingen zien. Doe het rustig aan. Zo'n camper gaat ook niet zo snel. Één plaatje hebben we al herkend......de Bow River. In Dongen is het heet, héél heet. Ik zit met zweet op mijn kop naar de Tour te kijken. En verder?? Nog 5 uur....Dan begint de finale!!!
    Tschüss, vr. gr. Loek en Jutta.