Where the prairies meets the mountains - Reisverslag uit Ottawa, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Where the prairies meets the mountains - Reisverslag uit Ottawa, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Where the prairies meets the mountains

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

27 Juli 2010 | Canada, Ottawa

Waterton Lake National Park

Zondag 25 juli
Het is half elf als we Beauvais Lake verlaten. Vandaag gaan we naar Waterton Lakes.
De route er naar toe is al prachtig, we zien de bergen weer steeds dichter bij komen.
Where the prairies meets the Mountains, zoals het hier zo mooi omschreven wordt.
Als we er bijna zijn komen we al langs een meer waar ook bizons rondlopen. De bizons zijn echter te ver weg om ze goed op de foto te krijgen.
Waterton Lake is prachtig!! Het plaatsje Waterton is heel leuk maar ook heel toeristisch. Ook wel heel gezellig. Je kunt er een rondvaart van twee uur maken, deze gaat over het hele meer. Een andere bezienswaardigheid is het hotel Prince of Wales wat heel dominant boven op een berg staat en van vele kanten te zien is. Het uitzicht bij het hotel op de berg is ook schitterend.
In het dorp lopen de herten gewoon tussen de huizen en de campers door. Ze zijn niet echt tam, maar lopen ook niet voor je weg. Er staan waarschuwingsbordjes dat de herten mensen of honden aan kunnen vallen, vooral als ze jongen hebben. Over het algemeen lopen herten en mensen gewoon door elkaar heen en laat iedereen de ander in zijn waarde.
Ook zijn hier weer veel ground squirrels, de eekhoornachtige hamsters.
Het weer is schitterend, de zon is warm maar de harde wind zorgt ervoor dat het lekker is.

Over het algemeen zijn de campeerplaatsen in Canada best ruim. Zelfs hier in Waterton waar het toch erg druk is, is ruimte genoeg. De plaatsjes in de Provinciale Parken zijn echte privéplaatsjes in het bos.

• 27 Juli 2010 - 18:54

Mirjam:

hoopjes nieuwe vrienden (herten)dus?

• 29 Juli 2010 - 09:53

Theo En Corry:

die ground squirrel lijken veel op de mormel dieren in oostenrijk