van Queenstown naar Mataura - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu van Queenstown naar Mataura - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

van Queenstown naar Mataura

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg agnes

12 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zaterdag 10 februari.

De bergen bij Queenstown heten "The Remarkables". Een naam die ze echt verdienen. Ze zien er op ieder moment van de dag anders uit en je kunt er naar blijven kijken.

Op zaterdagmorgen hebben we een tocht gemaakt door de velden. Tussen de schapen en vlak bij de herten, die hier ook gehouden worden voor de zijde die op de hoorns groeit. (Ieder jaar worden de hoorns afgezaagd en deze groeien gewoon weer aan, ieder jaar groter zelfs.)
In de middag zijn we richting Mataura gegaan. Onderweg zien we het landschap veranderen van flinke bergen en grote meren naar het betere heuvelwerk. Grote glooiende heuvels. Allerlei kleuren groen en vaak met witte stippen. Dit zijn de schapen die ze hier inderdaad genoeg hebben.
Onderweg leggen we aan bij wat familie, zoals bij tante Annie, waar we overigens de zondag ook zullen zijn om meer familieleden te ontmoeten.

Zondag 11 februari

We hebben vandaag een groot deel van de familie ontmoet. Het was erg gezellig. Iedereen bracht iets te eten mee en we hebben gezamenlijk gegeten. De komende dagen worden ingevuld: verschillende neven en nichten willen graag een dagje met ons optrekken of willen dat we een nachtje komen slapen. Voorlopig zijn we dus onder de pannen.

• 12 Februari 2007 - 09:45

Corry En Theo:

Het is net als in Australie dat iedereen wat voor het eten meebrengt.Misschien een leuk idee om dat in Nederland ook eens te doen.
    Geniet van de mooie natuur en de gastvrijheid van de mensen.

• 12 Februari 2007 - 15:06

Ton En Marianne:

Het ziet er schitterend uit, maar waar ik zo benieuwd naar ben is de plaats en woning van tante Annie. Als je dit leest wil je dan iedereen de groeten overbrengen.
    Mocht je het nog niet weten Wust en Kramer beide wereldkampioen.

• 12 Februari 2007 - 19:53

Anja:

prachtige fotoos en prachtig wandel gebied lijkt mij zo.
    de foto van lake wakatipu vind ik echt schitterend, ook gezien water mij enorm trekt! gr. anja

• 12 Februari 2007 - 21:20

Loek:

Hallo reizigers,
    Het is leuk om via internet geinformeerd te worden over jullie reis. Het hoort zich allemaal goed aan en ziet er prachtig uit. Een aantal zaken zijn ook heel herkenbaar voor ons. Wij hopen dat jullie nog veel zullen genieten en mooie foto's maken. Jullie vinden het toch niet erg dat wij morgen weer gewoon aan het werk gaan?
    Oh ja...........Ik moest van Danica vragen of jullie al KIWI's hebben gezien?