einddoel Castlegar - Reisverslag uit Castlegar, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu einddoel Castlegar - Reisverslag uit Castlegar, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

einddoel Castlegar

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

15 Juli 2010 | Canada, Castlegar

Woensdag 14 juli.
Na een goede nachtrust worden we wakker met volop zonneschijn. We kunnen buiten ontbijten. Opvallend is dat het absoluut niet vochtig is buiten.
De camper wordt geleegd en gevuld en om 9.00 uur zijn we weer onderweg.
We zien weer veel moois. Het ziet er ook allemaal een stuk vriendelijker uit nu de zon schijnt. Opvallend veel herten langs de weg en, jawel: we zien een beer voor ons oversteken. (op de foto niet zo goed te zien, lijkt verder dan het was)
We rijden vlak langs de grens met America en komen door de Kootenay Pass. Bij het inrijden van de pas wordt je gewaarschuwd voor plotselinge weersveranderingen. Het blijft nu in ieder geval prachtig weer. Het is een hele mooie route, een lange klim en een lange afdaling met hellingen van 8% en een prachtig landschap. (Waar niet trouwens hier in Canada.)
Onderweg gaan we een tijdzone over en moeten we onze klok nog een uur terug zetten. We hebben nu negen uur tijdverschil met Nederland.
Op de nieuwe tijd van half drie komen we op de plaats van bestemming voor vandaag: Castlegar. Een plaats zo’n 30 km van de grens.
De zon schijnt uitbundig, iets waar wij nu blij mee zijn (in tegenstelling tot jullie daar in Nederland, puffend in een hittegolf) en we komen de dag verder door met lezen, wandelen, kokkerellen en internetten.

• 15 Juli 2010 - 07:37

Mirjam:

Leuk bankje! en leuke beer, maar pas maar op met al die gevaarlijke wilde dieren in de buurt. Fijn dat de zon is gaan schijnen!
    Hier hebben we inmiddels regelmatig noodweer en nu (donderdagmorgen 9.37 uur) vooral hele harde wind met een temperatuur van 21 graden.
    Ik ben nu alweer benieuwd naar jullie volgende verslag!

• 15 Juli 2010 - 16:02

Harry&Elly:

Wat een ruimte en nauwelijks verkeer,
    ook dat moet een hele prettige ervaring zijn.
    Zijn de CP's inderdaad zoals wij laatst bespraken?
    Als ik de bigsizes zie moet ik wel aan de Duitse campers denken.
    Have fun tot het volgende verslag.

• 15 Juli 2010 - 18:13

Lenty:

Hallo Kees en Agnes, die reis van jullie ziet er goed uit. Leuk om van deze kant zo mee te mogen genieten. Wat mij wel opvalt dat zijn de vrijwel auto vrije wegen. En dan één beer op de weg. Geniet ze! Groet van Rien en Lenty

• 18 Juli 2010 - 12:02

Theo En Corry:

fijn dat het weer wat beter is geworden.
    Wij zijn een paar dagen naar eerbeek geweest en zijn gaan fietsen in de IJselvalei waar heel veel boomschade is van de hevige storm.
    Goed dat jullie dat met de camper niet hebben, anders was je zo van de weg gewaaid.