Terug naar de Rocky Mountains - Reisverslag uit Golden, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Terug naar de Rocky Mountains - Reisverslag uit Golden, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Terug naar de Rocky Mountains

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

19 Juli 2010 | Canada, Golden

Vrijdag 16 juli.
Bij een ochtendwandeling (om 7.00 u) stuiten we op een grote waterval. Verderop komen we door een duister bos met hele grote, oude boomstronken, waar weer nieuwe bomen op groeien. Veel van deze stronken zien er uit als een soort bosmonster, met ogen en een mond.
Ondanks de wandeling zijn we toch weer om 9.00u op weg. Het is bewolkt, een graad of 18.
Na een geweldige route door Beautiful Britisch Columbia (zoals het hier op de nummerborden staat, en ze hebben gelijk ook) gaan we nu weer richting de Rocky Mountains, in de staat Alberta.
We laten hiermee ook wel de warme temperaturen achter ons. Onderweg hebben we af en toe wat regen en als we uitstappen is het koud.
We komen door Alberts Canyon en Rogers Pass, en het is weer heel erg mooi.
11.00 uur wordt weer twaalf uur.
Om een uur of één zijn we in Golden bij de stadscamping, plaats genoeg zo te zien, maar alles is gereserveerd. Ze helpen ons daar op weg naar een andere camping in Golden. Langs de snelweg helaas, maar we doen het toch maar en gaan voor morgen ook maar reserveren.
Het weer is intussen vrij aardig. Af en toe een bui, maar tussen de buien door is het aangenaam buiten zitten.

• 19 Juli 2010 - 07:14

Mirjam:

Mooie waterval! die willik ook!

• 20 Juli 2010 - 14:59

Theo En Corry:

kun je voor mij niet een mooie boomstronk mee brengen?