Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Lake Louise

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

19 Juli 2010 | Canada, Lake Louise

Zaterdag 17 juli.
Het is ongeveer anderhalf uur rijden van Golden naar Lake Louise. Vlak voor Lake Louise ligt het plaatsje Fields, waar we naar de touristeninformatie gaan. Hier blijkt dat het toevallig vandaag National Parks Day is en we niet hoeven te betalen voor een overnachting in het Nationale Park Lake Louise. Mooi meegenomen, scheelt toch weer twintig dollar.
De zon schijnt uitbundig.
Lake Louise is echt een trekpleister en het is er dan ook al druk. We maken een wandeling zo’n vier kilometer de berg op om naar Lake Agnes te komen. Als er een meer met je naam is moet je dat natuurlijk wel gezien hebben. Het is een leuke en vooral pittige tocht, maar het einddoel is beslist de moeite waard.
Als we weer beneden zijn is het inmiddels nog drukker dan het al was.
We zoeken onze gereserveerde camping op (goed dat we dat gedaan hadden), doen nog wat boodschappen en luieren verder de dag uit.

We zijn in ‘bearcountry’. Er wordt hier uitdrukkelijk gewaarschuwd voor beren. Je mag echt geen etenswaren of afval buiten laten liggen en ze waarschuwen ervoor dat koelboxen niet ‘bearproof’ zijn, met een opengebroken koelbox als voorbeeld. Ook de afvalbakken hebben een speciale greep, zodat beren ze niet open kunnen krijgen.
Ze schijnen zich hier regelmatig te laten zien.

• 19 Juli 2010 - 05:25

Harry&Elly:

Wat een plaatje dat Lake Agnes en die prachtige bloemen,een zeer geslaagde combi

• 19 Juli 2010 - 07:16

Mirjam:

Wow mooi lake die lake agnes! Heb je goed uitgekozen!

• 20 Juli 2010 - 15:08

Theo En Corry:

die foto van lake agnes met die bloemen er voor is wel heel mooi voor een legpuzzel.
    Heb je na lake louise en lake agnes nog meer familie meren??