door de Rocky's naar Hinton - Reisverslag uit Hinton, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu door de Rocky's naar Hinton - Reisverslag uit Hinton, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

door de Rocky's naar Hinton

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

19 Juli 2010 | Canada, Hinton

Zondag 18 juli
Weer vroeg wakker en vroeg op pad. We hebben een lange rit voor de boeg. Het doel is om vanavond bij Pete en Julie in Hinton te zijn.
De zon schijnt er weer lustig op los.
Het is een heel indrukwekkende dag. Niet alleen de route zelf door de Rocky Mountains is schitterend, maar ook genieten we van het wild dat we langs de weg zien.
We zien een beer in een weitje rondscharrelen, op zoek naar eten, we komen schapen tegen langs de weg en op het laatste stuk tussen Jasper en Hinton stuiten we op een paar Elks. (Ik heb er geen nederlands woord voor, zie de foto.)Verder beklimmen we een berg om een gletsjer van dichtbij te bekijken en een frisse neus te halen.
Om een uur of drie komen we in Hinton aan, waar we hartelijk ontvangen worden door Pete en Julie.

• 19 Juli 2010 - 05:30

Harry&Elly:

De Elk ookwel Wapti genoemd zagen we ook in Finland en kop van Noorwegen, de naam uiteraard hetzelfde.Het zijn enorme grote beesten.

• 19 Juli 2010 - 07:18

Mirjam:

Breng maar zo'n elk mee naar huis! zal Moos leuk vinden. :)
    Pas nog steeds maar op voor die beren, is de camper wel bearproof?

• 20 Juli 2010 - 15:12

Theo En Corry:

die elk heeft wel wat weg van een edelhert.

• 24 Juli 2010 - 21:08

Lenty:

Hallo Kees en Agnes,

Wat een prachtige omgeving waar jullie door rijden. Het plaatje van die jonge Elk kun je wel als kerstkaartje gebruiken, wat een dotje. Een beetje sneeuw op de takken en klaar.

Groetjes, Lenty