De badlands bij Drumheller - Reisverslag uit Drumheller, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu De badlands bij Drumheller - Reisverslag uit Drumheller, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

De badlands bij Drumheller

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

23 Juli 2010 | Canada, Drumheller

Donderdag 22 juli
Het is acht uur als wij in Jarvis Bay vertrekken. Het is weer zonnig.
We willen vandaag naar Drumheller, het is niet zo ver rijden en we nemen het liefst de kleinere wegen. Dit zijn altijd nog behoorlijke tweebaans wegen. Op deze wegen krijg je net wat meer mee van het land. Je komt er, vreemd genoeg, nauwelijks andere campers tegen. Het is wederom een prachtige route. Weer net wat anders dan gisteren en zeker als we in de buurt van Drumheller komen. Daar verschijnt ineens een strook vreemdsoortig laaggebergte, de Badlands genaamd. Hier werden van 35 verschillende soorten dinosaurussen restanten gevonden en dit is dan ook één van de grootste vindplaatsen. Je kunt je met wat fantasie ook best dinosaurussen in deze bergen voorstellen.
We zijn er al om 11.00 uur, verzekeren ons van een plaatsje op een camping en gaan er op uit om het één en ander beter te bekijken.
We doen dit vanuit de lucht deze keer: we maken een helikoptervlucht over Drumheller en Horseshoe Canyon. Met zijn tweeën en een pilote in een kleine helikopter over dit landschap is een bijzondere ervaring. We genieten er met volle teugen van.
Om de zwevende ervaring nog even vast te houden gaan we over de suspensionbridge, dit is een hangbrug. Daarna komen we weer met beide benen op de grond en gaan nog even wat eten voordat we ons plekje op de camping weer opzoeken.

• 23 Juli 2010 - 06:42

Mirjam:

Wow een helicopter! nu ben ik helemaal jaloers!!!

• 23 Juli 2010 - 20:11

Ria En Ad:

Jullie bekijken het echt wel van alle kanten op deze manier.
    Het ziet er erg goed uit.
    Landschap roept iedere keer weer herinneringen op; lijkt veerbazend veel op wat we in Amerika zijn tegengekomen.
    Erg leuk om te zien.
    Geniet er nog lekker van.

• 25 Juli 2010 - 09:40

Theo En Corry:

wat lijkt me dat leuk om het vanuit een helicopter te bekijken.