Lethbridge - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Lethbridge - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Lethbridge

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

24 Juli 2010 | Canada, Lethbridge

Vrijdag 23 juli
’s Morgens is het zwaar bewolkt en behoorlijk fris buiten. We rommelen wat aan en nemen uitgebreid de tijd voor het ontbijt, het is tien uur voordat we op weg gaan naar Lethbridge.
Onderweg hebben we op een gegeven moment een landschap dat zo goed als vlak lijkt. Ik zeg lijkt, want het is niet vlak, maar doordat het zo uitgestrekt is lijkt het bijna vlak. Met de mooie wolkenpartijen erbij wordt het weer een heel mooi plaatje.
In Lethbridge vinden we een plaatsje, weer in de buurt van een flink meer, zij het wel een beetje geciviliseerd nu, vlak bij Old Man River. Bij het meer is een speeltuin en er hangt een leuke sfeer. De wolken zijn inmiddels verdwenen en het is prachtig weer.
We gaan er op uit om wat te eten en als we terug komen is de camping wat verder gevuld. Het is een bont gezelschap!

Even tussendoor:
De vuilnisbakken zijn hier weer ‘baerproof’.
En het is hier, en ook in de rest van Canada trouwens, heel gewoon dat je het eten wat je niet op kunt meeneemt in een ‘doggybag’. Net zoals de ‘refill’van je glas frisdrank de gewoonste zaak van de wereld is.
Een trein komt hier niet zomaar voorbij. Niet zonder dat hij “blown his horn” als hij een overweg nadert, of het nou dag of nacht is, je hoort hem beslist. Jammer als je dan net slaapt in je tentje. En het gebeurt niet zelden dat er een spoorlijn langs een camping loopt.

• 24 Juli 2010 - 11:31

Jutta En Loek:

Hoi,
    Het ziet er allemaal geweldig uit. Vele dingen zijn herkenbaar voor ons. Maar hebben jullie ergens wel leuke terrasjes gevonden?

• 25 Juli 2010 - 09:44

Theo En Corry:

toch weer die hollandse luchten.