Beauvais Lake Provincial Park - Reisverslag uit Ottawa, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Beauvais Lake Provincial Park - Reisverslag uit Ottawa, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Beauvais Lake Provincial Park

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

27 Juli 2010 | Canada, Ottawa

Zaterdag 24 juli.
De zon is vandaag eerder op dan wij, toch is het nog geen zeven uur. We hebben geen haast, we rijden niet ver vandaag. We gaan richting Pincher Creek. Onderweg zien we een coyote. (Dit is de derde die we zien, ze zijn niet op een foto te vangen) In Pincher Creek is weinig te beleven, we doen er boodschappen en rijden door naar Beauvais Lake Provincial Park, aan de voet van de Rocky Mountains.
Dit is een goede keuze. Het is er heerlijk rustig en het meer is prachtig.
Bij de ingang hangt een extra waarschuwing voor een beer, anders dan de gebruikelijke waarschuwingen voor beren in het algemeen. Bij navraag blijkt er inderdaad een beer in de omgeving te zijn die zich een paar keer heeft laten zien.

De provinciale parken werken met zelfregistratie. Bij de ingang vind je envelopjes. Je zoekt een plaatsje, schrijft op een speciaal afscheurstukje je naam en kenteken, op welk nummer je staat en hoe lang je wilt blijven, stopt het geld in de envelop en deponeert dit in een daarvoor bestemde gleuf. Op je plaats hang je ook een stukje van deze envelop met de datum waarop je weer vertrekt. Op het park zijn meestal wel wat medewerkers bezig en aanspreekbaar als je vragen hebt. Werkt heel handig.

In de middag maken we een wandeling rond het meer. Je loopt er in ongeveer twee uur omheen. Het feit dat er een beer in de regio zit maakt het best wel spannend. Om beren op afstand te houden wordt er aangeraden om te praten of te zingen. Beren houden niet van mensen en blijven dan uit de buurt. Dat doen we dus ook op de enge stukjes. Ook wordt geadviseerd niet te veel geurtjes te gebruiken, zoals parfum en zonnebrandcrème, daar worden ze weer nieuwsgierig van.
Het wordt extra spannend als het pad nog nauwelijks een pad is en dit maar blijft duren, zodat je je afvraagt of je nog wel goed gaat. Uiteindelijk komen we bij een brug met een prachtig uitzicht en absolute rust. Het enige wat je hoort zijn de vogels en de wind. De wandeling wordt daar weer aangegeven. We zijn dus toch goed gegaan.
We blijven hier even om van de natuur te genieten en mooie plaatjes te schieten.
’s Avonds maken we een multifunctioneel vuurtje: om de muggen en vliegen op afstand te houden en de burgers op te bakken. En om bezig te zijn en lekker bij te zitten natuurlijk.

• 27 Juli 2010 - 18:33

Mirjam:

Blijf nou toch weg bij die enge beren! ;)

Gelukkig hebben jullie die wandeling overleefd.
    En het vuurtje was zo te horen wel érg functioneel!

• 29 Juli 2010 - 09:49

Theo En Corry:

die wandeling zonder aanwijzing of je wel goed zit komt mij bekend voor en is inderdaad best spannend.