Wilsons Promontory - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Wilsons Promontory - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Wilsons Promontory

Blijf op de hoogte en volg agnes

19 December 2018 | Australië, Wilsons Promontory

Vanmorgen (woensdag 19 dec) om 7.00 vertrokken voor ons rondreisje door de staat Victoria. Ons eerste doel is Wilsons Promontory. Eenmaal buiten de regionen van Melbourne wordt het landschap steeds mooier. Weidse heuvels met veel groen. Het is een wijnroute, maar we zien weinig druivenstruiken. Na verloop van tijd worden de heuvels hoger. Het weer is prima, bewolkt met zon maar als we dichter bij de hogere bergen komen valt er regelmatig wat mist op de voorruit. Even boodschappen doen in Leongatha en tegen elf uur zijn we bij de ingang van Wilsons Promontory National Park. Dit is een natuurpark met veel ‘wildlife’ en prachtige natuur. Even uitwaaien bij Picnic Bay en Whiskey Bay, twee baaitjes waar je mooie plaatjes kunt schieten, en dan door naar onze overnachtingsplaats in Tidal River.
We kunnen om twee uur de sleutel van ons huisje halen en omdat het pas half 1 is maken we een wandeling door de omgeving. Geen straf, het is hier geweldig mooi. Er is ook een camping in de buurt en wij, campeerders die we zijn, kijken onze ogen uit naar de vele soorten campeermiddelen die gebruikt worden.
In het huis hebben we uitzicht op Mount Bishop en vliegen de cockatoos voor onze ramen langs. Een goede plek om even te relaxen.
Vroeg in de avond trekken we de wandelschoenen weer aan om te proberen in de schemering wat van de dieren te zien. Er zouden hier emoes, kangoeroes en wombats moeten zitten, en natuurlijk vogels. Kangoeroes zien we volop en we ontdekken ook een paar wombats.

• 20 December 2018 - 08:30

Maria Timmers:

Ziet er weer fantastisch uit!

• 23 December 2018 - 08:43

Corr6:

Wat leuk om een wombat in de natuur tegen te komen. Wij hebben deze alleen in een park gezien.